4/22/10

Αλλαγή Μπουζί (Spark plug replacement)

Πρώτα φυσάμε με κομπρεσέρ όλη την εξωτερική επιφάνεια που θα δουλέψουμε για να φύγουν σκόνες και σωματίδια που μπορεί να μπουν στον κινητήρα.
Δεξιά πλευρά: Απελευθερώνουμε την πεταλούδα ασφάλισης του σωλήνα (πορτοκαλί τετράγωνο), τη σπρώχνουμε προς τα πίσω, και μετά βγάζουμε το στόμιο του σωλήνα κουνώντας τον αριστερά δεξιά και προς τα πίσω. Βγάζουμε τις πίπες μια-μία και φυσάμε καλά με αέρα και τις πίπες και τα γυμνά πλέον μπουζί.
Αριστερή πλευρά: Απελευθερώνουμε την πεταλούδα ασφάλισης του σωλήνα (πορτοκαλί τετράγωνο), τη σπρώχνουμε προς τα πίσω, και μετά βγάζουμε το στόμιο του σωλήνα κουνώντας τον αριστερά δεξιά και προς τα πίσω.Βγάζουμε τις πίπες μια-μία και φυσάμε καλά με αέρα και τις πίπες και τα γυμνά πλέον μπουζί.
Χρησιμοποιούμε το μπουζόκλειδο που έρχεται με τη μοτοσικλέτα, μην προσπαθήσετε με άλλο μπουζόκλειδο (τουλάχιστο του κοινού εμπορίου), καστάνια με μακρύ καρυδάκι κτλ.. Δεν θα φτάσει, θα δυσκολευτείτε και μπορεί να γίνει και ζημιά. Μπορείτε να το γυρίσετε με γερμανικό, πολύγωνο,καρυδάκι κτλ.
Βγάζουμε τα παλιά μπουζί (τα οποία αν είναι παραπάνω από 48 μήνες θα δείχνουν όπως στην πιο πάνω φωτογραφία) τα οποία θα διαπιστώσετε οτι δεν είναι πολύ σφιγμένα.


(4 μπουζί καινούρια € 11) 

Ξαναφυσάμε όλες τις υποδοχές των μπουζί. Βάζουμε λίγο γράσο υψηλής θερμοκρασίας στο σπείρωμα των νέων μπουζί (ΛΙΓΟ). Ενα-ένα τα στερεώνουμε στο μπουζόκλειδο και όσο μπορούμε πιο κάθετα βάζουμε το καθένα στην υποδοχή του και τα σφίγγουμε όσο πάει με το μπουζόκλειδο που το στρίβουμε με το χέρι. Μετά ο κατασκευαστής λέει μισή στροφή ακόμη, αλλά στην πράξη δείχνει λίγο. Το σφίγγουμε ώσπου να πατήσει καλά η ροδέλα και με κοινή αίσθηση δύναμης (ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΧΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ, ΕΙΠΑΜΕ!!!. Μην ξεχνάτε οτι η αυξομείωση της θερμοκρασίας θα οδηγήσει μέσω συστολής-διαστολής στη χαλάρωση του σπειρώματος μπουζί.


Παραθέτω και τις αντίστοιχες σελίδες του service manual.